بچوں کے سیکھنے اور آپس میں بانٹنے کے لئے صحت کے 100 عدد پیغامات صحت کی تعلیم کے عام اور معتبر پیغامات ہیں جن کا ہدف 8-14 سال کے بچے ہیں۔. لہذا اس میں10-14 سال تک کے نو عمر جوان شامل ہیں۔ ہم محسوس کرتے ہیں کہ یہ بات خاص طور پرمفید اور اہمیت کی حامل ہے کہ 10-14 سال کی عمر کے نو عمر جوانوں کو باخبر رکھے جانے کی یقین دہانی کی جاۓ کیونکہ اس عمر کا طبقہ اکثر و بیشتر اپنے اہلِ خانہ میں چھوٹے بچوں کی دیکھ بھال کر رہا ہوتا ہے. . اس کے علاوہ، اس طرح سے اپنے اہلِ خانہ کی مدد کرنے کیلئے جو کام وہ سر انجام دے رہے ہیں اس کو سراہنا اور اس سے آگاہی حاصل کرنا بہت اہم ہے۔

یہ100 پیغامات ان 10 میسجز پر مشتمل ہیں جن میں سے ہر ایک صحت کے 10 کلیدی موضوعات کا حامل ہے: ملیریا، اسہال، غذائیت، کھانسی سردی اور بیماری، آنتوں کے طفیلی کیڑے، پانی و صفائی، حفاظتی ٹیکے، ایچ آئی وی(HIV) اور ایڈز اورحادثات، زخم اور ابتدائی ایام کی نشوونما. صحت کے عام پیغامات والدین اور صحت کے ماہرین کے لئے بچوں کے ساتھ گھرمیں، اسکولوں میں، کلبوں اور کلینکس میں استعمال کرنے کے لئے ہیں.

موضوع 8 میں شامل 10 پیغامات یہ ہیں: پانی اور صحت و صفائی

  1. مناسب طریقے سے ہاتھ دھونے کے لئے پانی اورتھوڑے سے صابن کا استعمال کریں. 10 سیکنڈ کے لئے ملیں، دھوئیں اور ہوا میں خشک کریں یا ایک صاف کپڑے / کاغذ کے ساتھ خشک کریں، گندے کپڑے سے نہیں.

  2. اپنے چہرے پر ٹی زون (آنکھیں، ناک اور منہ) کو چھونے سے پہلے اپنے ہاتھوں کو اچھی طرح سے دھولیں، کیونکہ یہی وہ مقام ہیں جہاں سے جسم میں جراثیم داخل ہوتے ہیں. جہاں تک ہو سکے ٹی- زون کوچھونے سے پرہیزکریں.
  3. کھانا تیار کرنے، خود کھانے یا بچوں کو کھانا دینے سے پہلے، اور پیشاب، فضلہ سے فارغ ہوکریا بچوں کوصاف کرنے، یا جو کوئی بیمار ہے اسے مدد کرنے کے بعد، اپنے ہاتھوں کو دھولیں۔
  4. اپنےجسم اور کپڑوں کو ترو تازہ اور صاف ستھرا رکھیں. اپنے ہاتھوں اور پاؤں کے ناخنوں ، دانتوں اور کانوں، چہرے اور بالوں کو صاف رکھیں. جوتے/ فلپ فلا پس کیڑوں کے خلاف حفاظت کرتے ہیں.
  5. انسان اورجانورکے فضلہ اورپیشاب کومکھیوں سے دور رکھیں، جو جراثیم پھیلاتی ہیں. بیت الخلا استعمال کریں اور بعد میں اپنے ہاتھوں کو دھولیں.
  6. اپنے چہرہ کو ترو تازہ اور صاف رکھیں. اوراگر چپچپی آنکھوں کے قریب مکھیاں بھنبھنانے لگیں، تو تھوڑے سے صاف پانی اور صابن کے ساتھ صبح و شام اچھی طرح دھولیں۔
  7. گندے ہاتھوں یا کپ کے ساتھ صاف، محفوظ پانی کو نہ چھوئیں. اسے محفوظ اور جراثیم سے پاک رکھیں.
  8. سورج کی روشنی پانی کومحفوظ رکھتی ہے. اسے پلاسٹک کی بوتلوں میں فلٹر کرلیں اور 6 گھنٹے تک چھوڑ دیں جب تک کہ یہ پینے کے لئے محفوظ ہوجاۓ.
  9. جب بھی آپ سے ممکن ہو، پلیٹوں اور برتنوں کو دھونے کے بعد دھوپ کےذریعہ خشک کریں اوران پرلگے جراثیم کو مار دیں.
  10. گھراور کمیونٹی کو کوڑاکرکٹ اورغلاظت سے پاک رکھ کرمکھیوں کو ختم کر دیں یا ان میں کمی کر دیں۔ کچرے کوحفاظت کے ساتھ سٹور کرلیں، جب تک کہ یہ جمع، جلایا یا دفن نہ کیا جاۓ۔

صحت کے ان پیغامات کاصحت کے ماہر معلمین اور طبی ماہرین کی طرف سے جائزہ لیا گیا ہے اور یہ ORB ہیلتھ ویب سائٹ پر بھی دستیاب ہیں: www.health-orb.org.

بچوں کی سرگرمیوں کے بارے یہ کچھ تجاویز ہیں کہ جن سے بچوں کے لئے اس موضوع کو بہتر طور پر سمجھنے اور ان پیغامات کو دوسروں کے ساتھ بانٹنے میں مدد مل سکتی ہے۔

پانی اور صحت و صفائی: بچے کیا کرسکتے ہیں؟

  • اپنی خود کی زبان میں اپنے الفاظ کا استعمال کرتے ہوۓ صحت و صفائی کے بارے میں پیغامات تیار کریں!

  • پیغامات کو یاد کرلیں تاکہ ہم کبھی بھی انہیں نہ بھولیں!
  • پیغامات کو دوسرے بچوں اور اپنے اہلِ خانہ کے ساتھ بانٹیں!
  • ایک گانا سیکھیں جو ہمیں ذہن نشین کرنے میں مدد گار ثابت ہو کہ اپنے ہاتھوں کو کس طرح دھونا چاہئے۔
  • اداکاری کے ذریعہ ایک کھیل تخلیق کریں یہ دکھانے کے لئے کہ جراثیم خاندان پر کیا گزرتی ہے جب صاف خاندان ان کے گاؤں میں منتقل ہوتا ہے یا اس کے بارے میں ایک کھیل کہ جراثیم کہاں چھپنا پسند کرتے ہیں .
  • اپنے چھوٹے بھائیوں اور بہنوں کی مدد کریں اور اس بات کو یقینی بنائیں کہ ان کو معلوم ہو کہ اپنے ہاتھوں کو مناسب طریقے سے کیسے دھوتے ہیں.
  • ایک گھنٹے تک لوگوں کے ایک گروپ کا جائزہ لیں اور دیکھیں اور ریکارڈ کریں کہ وہ اپنے چہرے کو، اپنے کپڑوں کو یا دوسرے لوگوں کو کتنی دفعہ چھوتے ہیں.
  • ان تمام طریقوں کے بارے میں غورو فکر کریں جس سے جراثیم ہاتھوں سے جسم کے اندر پھیل سکتے ہیں۔
  • مل جل کر ایک منصوبہ تیار کریں اس کو یقینی بنانے کے لئے کہ اسکول کے سارے ٹوائلیٹ صاف رہیں۔
  • فلٹر کے استعمال سے پانی کس طرح صاف کرتے ہیں یہ سیکھیں.
  • اسکول کے کمپاؤنڈ کو صاف رکھنا اور کوڑا کرکٹ سے پاک رکھنے کے لئے ایک منصوبہ بنائیں.
  • اسکول میں حفظان صحت کا ایک کلب شروع کریں.
  • اپنے خاندانوں کے ساتھ مکھی، گندگی اورجراثیم کے بارے میں جان کاری شیئر کریں.
  • اپنے پانی کے کنٹینر کو صاف اور ڈھانک کر رکھیں اور ہمیشہ ایک کورنی کا استعمال کریں، کبھی بھی کپ یا ابنےہاتھوں کا نہیں. اپنے چھوٹے بھائیوں اوربہنوں کودکھائیں کہ ایک برتن سے پانی کیسے نکالتے ہیں.
  • مل کر کام کریں اور ایک (Tippy Tap) ٹپی ٹیپ بنائیں!
  • ایک واش مٹ (Wash Mitt)کیسے بنائیں جوہمارے جسموں کو دھوتے وقت صابن کو تھام کر رکھے.
  • ایک پلاسٹک کی بوتل اور کچھ چینی پانی یا فضلہ سے ایک فلائی ٹریپ بنائیں!
  • سورج کی روشنی کا استعمال کرتے ہوئے گھر پر پینے کے لئے صاف پانی حاصل کرنے میں مدد کریں.
  • گندا پانی صاف کرنے کے لئےایک ریت کا فلٹربنائیں.
  • ہماری کمیونٹی میں پانی کی فراہمی کا ایک نقشہ بنائیں اوریہ کہ آیا یہ پینے کے لئے محفوظ ہے یا نہیں.
  • اپنے پکانے کے برتنوں اور پلیٹوں کے لئے ایک خشک کرنے والا ریک بنائیں تاکہ وہ دھوپ میں خشک ہوسکیں.
  • دریافت کریں کہ ہم کس طرح سے اپنے ہاتھوں کو صاف اور جراثیم سے پاک رکھیں؟ کیا ہمارے گھر پر ہاتھ دھونے کے لئے استعمال کرنے والا صابن ہے؟ مقامی دکان پر صابن کی قیمت کتنی ہے؟ کس طرح سے اپنے جسموں کو صاف رکھیں؟ کس طرح سے اپنے دانتوں کو برش کریں؟ جراثیم کہاں سے آتے ہیں، وہ کہاں رہتے ہیں اور وہ کیسے پھیلتے ہیں؟ مکھیاں کیسے رہتی، کھاتی اور نسل بڑھاتی ہیں؟ مکھیاں اپنے ٹانگوں پر گندگی کیسے لے جاتی ہیں؟ ہمارے پانی کے ذرائع کیا ہیں؟ ہم کس طرح گندے پانی کو پینے کے لئے محفوظ بنا سکتے ہیں؟ ہمیں پلاسٹک کی بوتلیں کہاں سے مل سکتی ہیں؟ کون سا کپڑا پانی کے فلٹر کے طور پر استعمال کیا جا سکتا ہے؟ کھانا تیار کرتے وقت خاندان کے افراد حفظان صحت کے کون سے طریقہ کار کا استعمال کرتے ہیں ؟ گھریا کمیونٹی میں ایسی جگہیں کہاں ہیں جو سب سے زیادہ جراثیم کے حامل ہو سکتی ہیں؟

فلائی ٹریپ، پانی صاف کرنے کے لئے سورج کی روشنی کا استعمال کرنا، ریت کا فلٹر، واش مٹ یا ایک ٹپی ٹیپ ، یا کسی بھی دیگر چیزکے بارے میں مخصوص معلومات حاصل کرنے کے لئے براہِ مہربانی رابطہ کریں www.childrenforhealth.org یا email us

اُردُو‎ Home